Na początek ogólne uwagi:
.cecfdgefdece
oznacza stop/basen, którego brzegiem są kolejno kropki: ce, cf, dg, ef, ef, ce.
(;FF[4]GM[40]CA[UTF-8]
SZ[20]
PB[nickpierwszy]BR[1200]
PW[nickdrugi]WR[1532]
DT[2008-12-24]
AP[kropki.dl.pl:0001]
RE[W+R]
;B[ed];W[ce];B[ff];W[cf];B[df];W[dg];B[eg];W[ef];B[fg];W[de.cecfdgefdece];B[fe])
Wyjaśnienie:
(;FF[4]GM[40]CA[UTF-8]
nagłówek, obowiązkowySZ[20]
rozmiar planszy: 20x20, obowiązkowe pole (mogą być oczywiście inne wartości)PB[nickpierwszy]BR[1200]
nick i ranking rozpoczynającego gracza (standardowo na szkrabie niebieskiego)PW[nickdrugi]WR[1532]
nick i ranking drugiego gracza (standardowo na szkrabie czerwonego)DT[2008-12-24]
data rozegrania gry (rrrr-mm-dd)AP[kropki.dl.pl:0001]
nazwa aplikacji, za pomocą której utworzono sgf:numer wersjiRE[W+R]
kto wygrał: tu wygrał White (drugi gracz), rozpoczynający (Black) poddał, dokładne wyjaśnienie możliwych wartości RE[] na końcu;B[ed]
pierwszy ruch w grze: B zagrał na polu ed, zob. wyjaśnienie współrzędnych na początku;W[ce]
drugi ruch: W zagrał na polu ce(...)
itd.;W[de.cecfdgefdece]
W postawił kropkę na polu de, a następnie narysował stop, którego brzegiem są kolejno kropki: ce, cf, dg, ef, ef, ce
;W[gg.cfdgefdecf.ggghhiihjgifhfgg]
nieco uboższy, nie ma niektórych własności: BR, WR, DT, RE, AP
(;FF[4]GM[40]CA[UTF-8]
SZ[19]
PB[nickznawiasem\]dwukropkiem\:iukosnikiem\\koniecnicku]PW[czerwony]
HA[4]AB[pd][dp][pp][dd]
;W[jh];B[ch])
Wyjaśnienie:
SZ[19]
rozmiar planszy: 19x19HA[4]
handi = 4PB[nickznawiasem\]dwukropkiem\:iukosnikiem\\koniecnicku]
oznacza nick=nickznawiasem]dwukropkiem:iukosnikiem\koniecnicku (bardzo głupi nick, dla przykładu, jak należy kodować znaki ]\:)
AB[pd][dp][pp][dd]
położenie 4 niebieskich kropek (handi);W[jh]
pierwszy ruch: tym razem pierwszą kropkę stawia gracz W (gracz B zaczyna z 4 kropkami)
(;FF[4]GM[40]CA[UTF-8]SZ[20]
;B[dd];W[df];B[fe];W[eg];B[gg];W[dh];B[ei];W[cg];B[ff];W[kj];TW[.cgdhegdfcg]TB[])
Wyjaśnienie:
W[kj];TW[.cgdhegdfcg]TB[]
W gra kropkę na polu kj, a następnie są zaznaczane baseny.
W ma jeden basen o brzegu cg-dh-eg-df-cg, a B nie ma żadnego basenu.
(kolejność wystąpienia TW, TB jest dowolna, można by też TB pominąć, bo tutaj B nie ma żadnych basenów)
(;FF[4]GM[40]CA[UTF-8] SZ[19] PB[nickznawiasem\]dwukropkiem\:iukosnikiem\\koniecnicku]PW[czerwony] HA[4]AB[pd][dp][pp][dd]; W[jh];B[ch])
RE[0]
remis
RE[W+3]
W wygrał 3 kropkami
RE[W+R]
W wygrał, bo B się poddał
RE[W+T]
W wygrał, bo graczowi B skończył się czas
RE[W+F]
W wygrał, bo gracz B uciekł
RE[?]
wynik gry jest nieznany (może np. gdy gracze anulują?)